"Skaņu Meža" koncertcikls "1-2 cauri!" 2007.gadā noslēdzas ar amerikāņu mūzikas celmlauža Tonija Konrāda (vijole) un Mariannes Karbonas (elektriskais čells) koncertu un īsu lekciju 5.decembrī, Rixc Mediju telpā Mākslinieku Savienības ēkā (11.novembra krastmalā), portālu "Delfi" informē "Skaņu Meža" mediju un publicitātes koordinatore Renāte Auziņa.

Par muzikālajām noskaņām minimālisma garā pasākumā rūpēsies dīdžejs KSPRS.

Reklāma

Konrādam bija izšķiroša loma "minimālisma" un kulta grupas "Velvet Underground" veidošanā un viņš tiek dēvēts par minimālisma skarbākās skaņas autoru, pretnostatot viņu, piemēram, Filipam Glāsam un Stīvam Reiham.

Konrāda muzikālās leģendas saknē ir viņa vijolnieka darbs kopš 1960.gadu sākuma, liekot lietā intensīvu skaņas pastiprināšanu, garus un precīzus toņus, lai veidotu savu agresīvi suģestīvo "Sapņu mūziku". Esot jaunu radošu dumpinieku modelis jau vairāk nekā 40 gadus, Konrāds arvien turpina iedvesmot arvien jaunus mūziķus ar savu ekstāzes piesātināto un hipnotizējošo mūziku.

"Tonijs Konrāds ir amerikāņu mūzikas pionieris, savā veidā tikpat revolucionārs kā Džonijs Kešs, 'Captain Beefheart', vai Ornete Kolemans, viens no tiem īsti gudrajiem vecajiem vīriem, ko visi sīkie grib imitēt viņu ideju dēļ. Šo mākslinieku stils allaž saglabājas elektrizējošs, jauns un nedalāms," - tā par Konrādu "Atlanta Journal -Constitution". Savukārt žurnāls "The Wire" uzskata, ka "Konrāds ir izgudrojis jaunu muzikālu valodu... nepanesami intensīvu un varenas ekstāzes pildītu".

Pirms 45 gadiem Konrāds ar biedriem dibināja ansambli "Dream Syndicate". Ar reizē agresīvi konfrontējošu un smalki apburošu drone jeb šņākoņu viņš un viņa sadarbības partneri - to skaitā leģendārais komponists Lamonte Jangs un topošie "Velvet Underground" dibinātāji Džons Keils un Anguss Maklīzs - radīja apvērsumu XX.gs mūzikā, kas kalpoja par pamatu minimālismam.

Kad grupa 1966.gadā izjuka, Konrāds piedalījās "Velvet Underground" veidošanā un pēc tam pārfokusēja enerģiju uz eksperimentālo kino un video, radot savu 1966.gada meistardarbu 'The Flicker', ko uzskata par vienu no strukturālā kino stūrakmeņiem. Muzikāli Konrāds īslaicīgi uzpeldēja kopā ar vācu krautroka aizsācējiem "Faust", radot lielisko 1972.gada albumu 'Outside the Dream Syndicate', kuram piemīt muzikāls pravietiskums, kas nebeidz pārsteigt līdz pat šai dienai.

1994.gadā Konrāds pārtrauca divas desmitgades klusēšanas, lai ar producentu Stīva Albini (Bush, Nirvana, Roberts Plants un Džimijs Peidžs) un Džima O'Rurka (Stereolab, Sonic Youth, Wilco) palīdzību radītu jaunu grupu. Rezultāts - albums 'Slapping Pythagoras', bija aizraujošs, vitāls un antisociāls kā lielisks rokenrola albums un atkal aktualizēja Konrāda ietekmi uz jaunajiem klausītājiem.

2000.gadā Konrāds izdeva savus ierakstus no "Dream Syndicate" dienām, kas nebija dzirdēti kopš 1964.gada. Albums 'Day of Niagara: Inside the Dream Syndicate' bija vairāku gada labāko kultūras produktu sarakstu augšgalā un tika pat nodēvēts par "vēsturiski būtiskāko mūzikas izdevumu pēdējos 20 gados". Ja Tonija Konrāda spēcīgā skaņa sakņojas "minimālismā", Mariannes V. Karbonas mūzikā viņu priekšnesumā nes laikmetīgākas, taču ne mazāk agresīvas vēsmas. Konrāds un Karbona caur drone pēta muzikālo telpu, ko ierasts asociēt ar stīgu kvartetiem, valšiem un kantrīmūziku. Viņu skaņu savijums rada tradīciju juceklīgu sadursmi un tādējādi atspoguļo mūsdienu klausītāju dalīto personību un vēlēšanos piedzīvot muzikālu saviļņojumu bagātā skaņu kolāžā.

Koncerts notiks 5.decembrī, pulksten 19:00, Rixc Mediju telpā, Mākslinieku Savienības namā, 11.novembra krastmalā 35. Ieeja: 5 lati, iepriekšpārdošanā "Biļešu Servisā" (wwwbilesuserviss.lv) - 4 lati.



Informācija ņemta no ziņu portāla wwwdelfi.lv